Verslag van de AEO’s XIII International Research-to-Practice Conference in Astana, Kazachstan
Op 21 en 22 oktober heeft Arnold Brouwer namens RCEC bijgedragen aan de Nazarbayev Intellectual Schools AEO’s XIII International Research-to-Practice Conference in Astana, Kazachstan.
De eerste conferentiedag, 21 oktober, startte met de feestelijke uitreiking van het RCEC certificaat voor het Student Selection System van het het Center for Pedagogical Measurements (CPM) van de Autonomous Educational Organisation ‘Nazarbayev Intellectual Schools’ (AEO-NIS). Aansluitend verzorgde Arnold de interactieve workshop, getiteld: ‘Quantitative Analysis of Exam Data’. Zo’n 80 NIS docenten maakten kennis met de klassieke toetstheorie en de toets- en itemanalyse. De docenten oefenden met het beoordelen van de kwaliteit van dichotoom en polytoom gescoorde examenopgaven. Hiervoor werd gewerkt met een voorbeeld examen die werd geanalyseerd in de door RCEC ontwikkelde online psychometrische software. Vervolgens kregen de docenten inzicht in hoe zij de analyseresultaten kunnen gebruiken om suggesties voor kwaliteitsverbetering te formuleren voor collega inhoudsdeskundigen.
Bekijk hier de impressie van de workshop op Instagram: https://www.instagram.com/reel/Cj-3UtDuGEl/?igshid=MDJmNzVkMjY%3D
Op de tweede conferentiedag verzorgde Arnold één van de key speaches, getiteld: ‘Competency-based Education and Teacher’s Learning Agility Profile’. Er werd uiteengezet hoe het moderne onderwijsveld steeds meer opschuift van kennis- naar competentie gebaseerd onderwijs. Van daaruit werd het concept Learning Agility geïntroduceerd. Dit concept, wat zijn oorsprong heeft in organisatiepsychologie, vindt geleidelijk aan ook zijn weg in het onderwijsveld. Met behulp van voorbeelden werd duidelijk gemaakt dat iedere docent een eigen uniek Learning Agility profiel heeft. En dat het verkrijgen van inzicht in dit persoonlijke profiel bijdraagt aan het beter kunnen aansluiten bij het persoonlijke profiel dat ook iedere student heeft. Door op deze manier de inzichten uit organisatiepsychologie, talent management en modern onderwijs te combineren, ontstaat er een leeromgeving waarin iedere student op zijn of haar eigen unieke wijze de vaardigheden van de 21e eeuw kan ontwikkelen.
Bekijk hier de impressie van de key-speech op Instagram: https://www.instagram.com/reel/CkC6DYxodb_/?utm_source=ig_web_copy_link